51. Stezka (92. čtyřková) - 24.-28.9.2009

Kdyby nezrála jablka a švestky, tak by se, alespoň podle fotek, dalo usuzovat na hodně sluníčkem prosluněné jaro.

Noclehy vymyslel Kamil a zajištění pak prověřoval Vojtíšek za podpory Stáni a Míši Musila

• 24.9. Tatenice, U šedého vlka
  • 25.9. Dolní Čermná, Areál zdraví
  • 26.9. Hnátnice, U pstroužka
  • 27.9. Sopotnice. U Šafářů

Zakončení bylo v kempu Vochtánka pod hradem Potštejnem a organizovala jej 20ka.
Soutěž myší vyhrála Hela Eichi reprezentující 4ku.

V dalším je něco povídání

S vidinou 4 společně prožitých dní se sešlo 7x4 4kařů před čtvrtou hodinou odpolední v hale pražského Hlavního nádraži. IC Hutník jel na čas, i přestup v rámci jednoho peronu v České Třebové proběhl beze ztrát a TAK jsme se po půl sedmé objevili na žst. v Tatenicích.

Po 2km jsme po místy vyfrézované silnici dorazili k "Šedému vlku", kde nás očekával čistý lokál s ca 2 místňáky, kořaličkami a pivem z Litovle, jakož i mírně zatuchle parfémovaný sál.Lehce doplněni automobilní sekcí (Pepák, Milánek a Rumpál) jsme mohli zahájit první 4kový večer - i hrálo se asi do 3h.

Probudili jsme se do prosluněného rána s dnešním cílem vzdáleným nějakých 25-27km před sebou. Povzbuzeni k odchodu frézou likvidující asfaltový povrch silnice před hospodou se vydáváme do Dolní Čermné. Někteří si nabližují cestu busmo, jiní auty. S odstupen se však dá říci, že sice delší, leč pozvolná trasa, zhusta vedoucí po cyklostezkách se dala zvládnout bez negativních dopadů na těla a duše i méně trénovaných jedinců.

Zhruba kolem poledne se scházíme v motorestu v Albrechticích u Lanškrouna. Hospoda je to rozlehlá, takže některé skupiny se svolávají pomocí služeb mobilních operátorů... Jídelní lístek jest brzy proškrtán a můžeme se vydat údolím Moravské Sázavy, kde studujeme na tabulích naučné stezky vzhled Zvrhlíka (nebo snad Brhlíka?). Pokračujeme přes Nepomuk po evropském rozvodí, kde je možnost při vykonávání potřeby obohatit vody jak Severního, tak Černého moře.

Pak putujeme k poutnímu kostelu na Mariánské Hoře s křížovou cestou. Některé skupiny si vyjednají i přístup do kostela. (Kontrolní otázka: "Kdo je vymalován ze 4ky na klenbě kostela?")

Odtud je to do noclehu v Areálu zdraví v Dolní Čermné asi 4km. Máme pro sebe podlouhlý nekuřácký sál - kuřáci jsou u baru, bydlíme v ca 100m vzdálené ubytovně Sokola se sprchami. Bob Marley hárá.

Kromě celé řady čtyřkařů, kteří se nemohli na pátek uvolnit, přijela z Hradce Králové (cestou na chatu sic!) též Terka Hájková-Bachtíková s 2x4měsíční Martinkou a manželem Martinem (byl na 44. Stezce), který ten večer svojí basou obohatil zvuk 4kové kapely, za což byl po půlnoci slavnostně přijat do cechu 4kových kontrabasistů.

Hovory s dojíždějícími trochu rozbily věčer, i hrálo se jen asi do 2h.

Ráno se vydáváme po silničce ke Kreutzingerovu kříži, odkud pokračujeme po žluté zn. Procházíme oběma Dobroučemi, kde některé z nás ze značky turistické svede ¶-vo čára vedoucí neomylně ke Staropramenu. Lehce pojíme a protože není kam spěchat vracíme se po červené na původně zamýšlenou trasu k Horákově kapli, odkud to již není daleko na Lanšperk, kde se setkává většina 4ky v hospodě pod Hradem. Do noclehu v Hnátnici je to docela otravná dlouhá míle po silnici, kterou si někteří zkracují po pražcích místní lokálky. Asi kilák před noclehem se zastavujeme v Alí-restaurantu, kde jsou právě rybí hody.

V nocležné hospodě "U Pstroužka" ryby nemají, ale i tak se v lokále hraje asi do 3h. Někteří si připomínají nocleh před 18 lety na Stezce se zakončením v Králíkách. Mne zvláště fascinuje neuvěřitelně členitá a složitě zastřešená budova hospody...

Ráno se vydáváme směrem na Žampach. Dole v obci si prohlížíme arboretum a na Říp připomínajícím kopci rozvaliny hradu. Pak pokračujeme po červené do hospody v Hejnicích, kde střídáme 17ku a 14kovou omladinu. Postupně se zde scházíme skoro všichni i dochází ke konzumaci, hraní, relaxaci a vůbec.

V Sopotnici "U Šafářů" jsou poměry sice stísněnější, leč personál o to vlídnější a vstřícnější. Po upřesnění, zda se má na spacím sále, kde se i veselíme, kouřit, odchází kuřáci do lokálu a k hraní si odskakují v rámci uspokojení svých potřeb. Po půlnoci gratulováno Václavům (jak marná byla má snaha si po nadcházejícím ránu objednat griotku!). Po jedné, kdy se lokál uvolnil, se přesunulo hraní tam a pokračovalo se přes 4h.

Ráno to bylo na zakončení v kempu Vochtanka na louce pod hradem po silnici něco přes 4km, ale většinou jsme šli "hore kopcom" na Velký Polom, abychom pak spadli krpálem dolů. Zakončení se 20.trase celkem povedlo, hlavně mělo spád. Začalo dost přesně v jednu. Trasoví rytíři (opět) nebyli, Krále získal "pamětník" z 23ky (kimovka) a Myš "Tkadlena" Helenka Eichi ze 4ky (člunkový běh). Trasová soutěž v němých obrazech. Zhruba ve tři oficiální Zakončení skončilo. Neoficiální potkávací a hrací část zahájila "Trojková Poupata po 10 letech", zvláště dojemná byla teta Alena G. svou berlou mávající (hrozící?) divákům.

Po čtvrté jme se odebrali na vlak, který se držel grafikonu. Vzhledem k ca 20 min. zastávce v HK stojí za zmínku důstojné loučení s libereckou sekcí s hraním a tanečky na peroně. I na hlavák jsme přijeli dle plánu, takže byl prostor na Valčíček. Přišla se na nás podívat i Romča, která byla sice o něco dříve doma než my, ale za to bez batohu...